Browsing by Author "Uribe Hernandez, Yrene"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Formación para el emprendimiento en universidades peruanas. Publicado en el libro Alcances y desafíos de la vinculación tecnológica para la transformación social(Universidad Nacional de Cañete, 2023-03-09) Uribe Hernandez, Yrene; Tamara Tamariz, Stalein; Hornass Bances, Esteban; Tamariz Grados, Nelly; Tello Aguilar, Carmen Patricia; Ruiz Tejada, Jose OctavioPara conocer las características en la formación para el emprendimiento en Universidades Peruanas, entre los meses de agosto a octubre del 2018 se realizó entrevistas desde la perspectiva de las autoridades y estudiantes de universidades de gestión pública como privadas. La muestra fue irrestricta para el caso de las autoridades y docentes de las instituciones, debido a que se tomó información de los interesados en colaborar. En el caso de los estudiantes se tomó una muestra aleatoria sistemática de 240 y dentro de las autoridades como docentes fueron de 32. Dentro de los resultados considerados más importantes destacan: a) En la Universidad-Formación en Emprendimiento; b) Proyección Social; c) Prestación de Servicios-Incuba• doras de Emprendimiento; d) Percepción estudiantil. Finalmente, un 42,2 % tiene una satisfacción baja sobre la formación impartida por su universidad; un 37,1 % regularmente satisfecho y un 21,7 % tienen una satisfacción buenaItem The Impact of Using TED Talks as a Learning Instrument on Enhancing Indonesian EFL Learners’ Listening Skill, Articulo - Escuela Profesional de Contabilidad.(Universidad Nacional de Cañete, 2023-03-09) Ahmad Tilwani, Shouket; Balachandran Vadivel; Uribe Hernandez, Yrene; Suardi wekke, IsmailRegarding the popularity of TED Talks which are freely accessible online, we were encouraged to examine the impacts of this online resource on Indonesian EFL learners’ listening skills. The Oxford Quick Placement Test (OQPT) was used to recruit 70 Indonesian intermediate respondents for the research. They were then split into two groups: one experimental group (EG) and one control group (CG). After that, a listening test was administered to both groups. After that, the EG participants watched TED Talks via mobile devices, and the CG participants practiced listening skills via DVDs and CDs of the course textbook for 13 sessions. When the treatment ended, a posttest of listening skills was administered to the participants of both groups, and the collected data were analyzed via running paired samples and independent samples t-tests. The results indicated that both groups had better listening performances in their listening posttests, but the EG outperformed the CG after the treatment. Overall, the results showed that using TED Talks was more advantageous for listening development than using DVDs and CDs of the course textbook. The implications of this study can encourage EFL teachers to integrate TED Talks into their English classes.